Aktuellt (arkiv)‎ > ‎

Allt fler företag lyfter fram SCR-frågorna...

skickad 23 feb. 2010 07:25 av Ulf Eriksson   [ uppdaterad 12 dec. 2010 02:17 ]
I konsultbolaget Hallvarsson & Hallvarssons årliga genomgång av vilken investerarinformation som Europas största företag publicerar på sina webbsidor är det tydligt att företagen både blivit bättre på att publicera information och på att göra det lätt att hitta information om CSR-arbetet på sina hemsidor.
Rapporten är intressant då den säger en del om den vikt företagen lägger vid att kommunicera CSR-frågorna på webbplatsen.
Enligt genomgången kommunicerar nu 95% av Europas 150 största börsnoterade bolag CSR i en egen sektion på sina webbplatser. Av de 500 största bolagen är andelen 85%. Det är ungefär i samma omfattning som 2008. Bäst i Europa är två bolag med Sverigekoppling - Trelleborg och AstraZeneca
.

Artikeln är hämtad ur CSR i Praktiken