Aktuellt (arkiv)‎ > ‎

Pepsi satsar 140 miljoner kronor på att få folk uppmärksamma hållbarhet...

skickad 23 mars 2010 06:17 av Ulf Eriksson
Tidigare i år väckte Pepsi mycket uppmärksamhet när man beslutade sig för att inte längre marknadsföra sig i samband med SuperBowl utan istället satsa pengarna på att engagera sina konsumenter i hållbarhetsfrågan. Det är första gången ett stort konsumentföretag på det här sättet använder sig av sociala media, snarare än TV, i den här omfattningen bara för att driva en fråga inom hållbarhetsområdet.

Förutom mängder av artiklar i traditionella media, främst i USA, har man också fått mycket uppmärksamhet på nätet, inte minst med hjälp av alla de som bloggat, twittrat och pratat om Pepsis film där man presenterar det man kallar för “Project Refresh”. Totalt satsar Pepsi hela 20 miljoner dollar  (ca 142 miljoner kronor) på den nya kampanjen.

Se filmen om kampanjen nedan.

Comments